Välkommen till fritidshemmet
Stjärnan

Stjärnan är Krika Bygdeskolas fritidshem. Vi är ett personaltätt fritids i härlig miljö med närhet till skog och bäck. Barnen, på vårt fritids, får möjlighet att utvecklas till att bli så bra som de kan.

Verksamheten

När barnen kommer till fritids efter skolan är vi alltid utomhus en stund.

Varje dag har vi en fast aktivitet där några eller alla barn deltar. Det kan t.ex. vara samarbetslekar, fritidsråd, matlagning, drama eller aktiviteter i skogen.

Varje månad gör vi ett s.k. sociogram med barnen för att se vilka barn som är aktiva i lekar. Därefter hjälper vi barnen in i leken eftersom vi tror att man utvecklas otroligt mycket genom leken.

Tider

Fritidshemmet har öppet mellan 6.30 och 17.30. Frukosten serveras mellan 7.00-7.30 och på eftermiddagarna är det mellanmål 14.00. Måltiderna är varierade och nyttiga.

Vi stänger fritidshemmet tre veckor under sommaren.

Morgonen

Barn, som lämnas på morgonen, kommer in och säger godmorgon så att vi vet att de har kommit. Därefter erbjuder vi en lugn start på morgonen och en kvart innan skolan börjar går barnen ut på skolgården.

Hämtning

När barnet blir hämtat efter sin dag på fritids är det viktigt att ni föräldrar kommer in och säger hejdå samt passar på att kolla över barnens extra kläder.

Förväntningar

Vi förväntar oss att ni lämnar besked till oss om ert barns tider förändras eller om de inte kommer alls. Det gäller både innan och efter skolan.

Vi förväntar oss att barnen har extra kläder samt ytterkläder efter säsong.

Vi förväntar oss att ni informerar oss om aktuella kontaktuppgifter (adresser, mejladresser, telefonnummer) eller andra hemförhållande som vi behöver veta för att kunna ta hand om ert barn så bra som möjligt.